وکیل امور حسبی

وکیل امور حسبی

طبق ماده 1 قانون امور حسبی امور حسبی اموری هستند که دادگاه‌ها مکلفند نسبت به آن اقدام نموده و تصمیمی اتخاذ نمایند، بدون اینکه رسیدگی به آن‌ها متوقف بر وقوع اختلاف و منازعه بین اشخاص و اقامهٔ دعوی از طرف آن‌ها باشد.این قانون در سال 1319 تصویب شد که ویژگی های زیادی دارد .

وکیل دعاوی ملکی

مراجع رسیدگی به امور حسبی

  • دادسراها
  • شوراهای حل اختلاف
  • دادگاه های خانواده
  • دادگاه های عمومی حقوقی

مباحث بسیاری در قانون امور حسبی مورد بحث قرار گرفته است که به موارد زیر اشاره کرد:

  • اثبات حجر
  • نصب و عزل قیم
  • امور مربوط به محجورین و موارد تعیین
  • موضوعات در خصوص غایب مفقودالاثر
  • کلیه امور مربوط به ترکه متوفی
  • مهر و موم و صدور گواهی حصر وراثت
  • بحث قبول و رد ترکه و تقسیم ترکه

فرم تماس:

فرم درخواست

وکیل امور حسبی

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص امور حسبی وضعیت وصیت متوفی است  که می‌توان با مراجعه به این قانون شرایط آن را بررسی نمود لیکن باید توجه داشت مباحث در خصوص امور حسبی در غالب شهرهای بزرگ در مرجعی قضایی مستقل رسیدگی می‌شود .

مجتمع قضایی امور حسبی در تهران که تحت عنوان دادسرای سرپرستی نیز شناخته  میشود به دعاوی مربوط به امور حسبی رسیدگی می کند .

و نیز در برخی موارد یکسری موضوعات به صورت ذاتی در صلاحیت این دادگاه میباشد که جهت رسیدگی های لازم به مرجع قضایی دیگری ارجاع داده میشوند.

بر اساس قانون شوراهای حل اختلاف بخاطر تعدا بالای پرونده های مربوط به صدور گواهی حصر وراثت و کمبود وقت ، رسیدگی به آنها از دادگاه های خانواده امور حسبی به صورت مستقل به شورای حل اختلاف سپرده شده است .

مریم نصراللهی وکیل امور حسبی

یکی دیگر از دعاوی که در صلاحیت دادگاه خانواده میباشد موضوعات مربوط به تغییر جنسیت است  و دادگاه های امور حسبی به صورت تخصصی به این موضوع رسیدگی می کنند .به خاطر تعداد محدود دعاوی مربوط به تغییر جنسیت و تخصصی بودن موضوع رسیدگی به آنها در دادگاه امور حسبی بسیار دقیق تر انجام خواهد شد .

چرا باید به وکیل امور حسبی مراجعه کنیم؟

امور مربوط به محجورین یکی از مهمترین دعاوی است در امور حسبی مورد توجه قرار گرفته شده است طی سال های گذشته و با توجه به آشناییت روز افزون جامعه با این نهاد ارجاع پرونده های اثبات حجر روند رو به رشدی را با خود در پی داشته است.

 متاسفانه برخی از افراد سودجو و فرصت طلب نیز از حمایتهای این قانون نسبت به محجورین بسیار سوء استفاده کرده اند و در مواردی مشاهده شده است افرادی که با حیله به اموال خصوصی مردم دست درازی نموده اند و با همدستی برخی از اقوام و خویشان نزدیک اقدام به طرح دادخواست جهت اثبات محجوریت جهت سواستفاده های قانونی می‌ کنند .

طبق قانون مجازات اسلامی یکی از موانع مسئولیت کیفری محجوریت متهم است و در همین راستا بسیاری از مجرمین سعی برآن دارند که با حیله خود را محجور معرفی کنند تا که از مجازات کیفری مصون باقی بمانند .

در تمامی دعاوی حقوقی بهتر است یک وکیل را در کنار خود داشته باشید تا بتوانید از حقوق خود آنگونه که شایسته است دفاع کنید.

مشاوره امور حسبی

جهت مشاوره امور حسبی با مریم نصراللهی بهترین وکیل در امور حسبی تماس بگیرید .زیرا در برخی دعاوی حقوقی به دلیل پیچیدگی مسائل حقوقی احقاق حق مشکل بوده و در صورت عدم آگاهی دچار عواقب جبران ناپذیری خواهید شد ،بنابراین توصیه میشود تا قبل از هرگونه اقدام با دریافت مشاوره از یک وکیل حرفه ای و دریافت راهکارهای مناسب از هرگونه خسارت جلوگیری کرد .با مریم نصراللهی میتوانید بهترین راهکارها را دریافت کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید